Międzynarodowe szkolenie “Mindfulness for Teachers: a Hands-on Approach” na Teneryfie.

W drugim tygodniu ferii zimowych, od 27 stycznia do 1 lutego 2025, 4 lektorki j. angielskiego i hiszpańskiego (Karolina, Asia, Ania i Anna) ukończyły na Teneryfie, w Hiszpanii, 6-dniowe międzynarodowe szkolenie:  “Mindfulness for Teachers: a Hands-on Approach”, które poświęcone było wiedzy oraz praktycznym umiejętnościom w zakresie mindfulness (uważności) w pracy pedagogicznej.

Kurs składał się z części teoretycznej (slajdy, case study, dyskusja) oraz części praktycznej (ćwiczenia i techniki poprawiające samokontrolę, koncentrację i samozarządzanie uwagą w celu skuteczniejszego uczenia się).

Podczas 6-dniowego szkolenia uczestniczki zdobyły wiedzę i umiejętności, które mogą wykorzystać zarówno w swoim życiu zawodowym, jak i prywatnym. Program obejmował:

  • Wprowadzenie do mindfulness – poznanie podstawowych założeń i praktyk mindfulness.
  • Naukowe podstawy mindfulness – omówienie badań potwierdzających skuteczność tych metod w edukacji.
  • Techniki wprowadzania mindfulness do zajęć edukacyjnych – sposoby dostosowania praktyk do różnych grup wiekowych i indywidualnych potrzeb uczniów.
  • Zarządzanie grupą Słuchaczy z wykorzystaniem mindfulness – budowanie relacji oraz ćwiczenia z uważnej komunikacji, kontroli emocjonalnej i wzmacniające w przezwyciężaniu codziennego stresu.
  • Tworzenie własnej praktyki mindfulness – opracowanie indywidualnych strategii do zastosowania w codziennej pracy.

Zdobyte umiejętności pomogą nauczycielom lepiej dbać o swój dobrostan, co wpłynie na ich większą efektywność i satysfakcję z pracy, a pozwoli lepiej wspierać uczniów w codziennych wyzwaniach. Kluczowe korzyści to:

  • Zwiększenie zdolności koncentracji i przyswajania wiedzy.
  • Skuteczniejsze radzeniu sobie z emocjami i stresem i zapobieganie wypaleniu zawodowemu.
  • Zwiększona odporność emocjonalna i umiejętność radzenia sobie z trudnymi sytuacjami.
  • Budowanie lepszych relacji w grupie szkoleniowej.
  • Możliwość dzielenia się zdobytymi narzędziami ze Słuchaczami.

A oto relacja jednej z uczestniczek, Joanny:

Mobilność zrealizowana w ramach projektu Erasmus+ nr 2024-1-PL01-KA122-ADU-000235167 “Zdrowie psychiczne i dobrostan w nauczaniu dorosłych Słuchaczy z wojenną traumą i objawami PTSD”