Miasto jako narzędzie pedagogiczne – podróż empiryczna w nauczaniu kompetencji kluczowych w edukacji dorosłych.
Niedługo zaczniemy planować kolejne edukacyjne mobilności zagraniczne! Nasz projekt Erasmus+ nr 2022-1-PL01-KA122-ADU-000079610 otrzymał dofinansowanie w Konkursie 2022 Runda 1 KA1 na Krótkoterminowe projekty na rzecz mobilności dorosłych osób uczących się i kadry edukacji dorosłych.
Tytuł projektu: Miasto jako narzędzie pedagogiczne – podróż empiryczna w nauczaniu kompetencji kluczowych w edukacji dorosłych. / City as a pedagogical tool – experiential travel in teaching key competencies in adult education.
Czas realizacji: 15 listopada 2022 -14 maja 2024
Przyznane dofinansowanie: 59 398 EUR
Dlaczego ubiegaliśmy się o dofinansowanie tego projektu?
Fundacja chce skorzystać z możliwości międzynarodowej współpracy edukacyjnej, jakie daje program Erasmus+. Realizacja projektu ma pozwolić podnieść umiejętności językowe i interkulturowe kadry, konieczne do nawiązywania szerszej współpracy międzynarodowej, zaobserwować za granicą dobre
praktyki, umiędzynarodowić edukację, nawiązać kontakty i współpracę z organizacjami edukacji dorosłych w Europie, a także uczyć się od organizacji bardziej doświadczonych w programie Erasmus.
Fundacja postanowiła też dopasować ofertę szkoleń z umiejętności kluczowych do oczekiwań osób o większych potrzebach edukacyjnych i stworzyć szkolenia łączące elementy zdalne oraz stacjonarne, z nauką przez działanie, przemieszczanie się i doświadczanie miasta. Realizacja projektu pozwoli na poznanie i wprowadzenie metody podróży empirycznej w nauczaniu kompetencji kluczowych u osób dorosłych o niższych szansach edukacyjnych i użycie Miasta jako narzędzia pedagogicznego.
Jakie działania projektowe zaplanowaliśmy?
Zaplanowano mobilności edukacyjne wsparte działaniami cyfrowymi.
Przedstawiciele kadry Fundacji wezmą udział w:
- Międzynarodowych kursach j. angielskiego w Irlandii (Dublin), adresowanych do aktywnych zawodowo i społecznie dorosłych w wieku 30+, doskonalące umiejętności językowe i interkulturowe w kontekście pracy zawodowej i społ. Uczestnikami grup szkoleniowych będą dorośli z całego świata.
- Międzynarodowych kursach j. hiszpańskiego w Hiszpanii (Valladolid), adresowanych do aktywnych zawodowo i społecznie dorosłych, doskonalące umiejętności językowe i interkulturowe w kontekście pracy zawodowej i społ. Uczestnikami grup szkoleniowych będą dorośli z całego świata.
- Kursie w Hiszpanii (Barcelona) “Experiential Learning in Barcelona: Sustainable Tourism and Travel Psychology in Practice”, poświęconym metodzie podróży empirycznej w nauczaniu kompetencji kluczowych
- Indywidualnych mobilnościach typu “job shadowing” w CENTRO DE EDUCACIÓN DE PERSONAS ADULTAS TELDE CASCO w Hiszpanii (Gran Canaria)
Co więcej, dziesięcioro dorosłych Słuchaczy o niższych szansach edukacyjnych wyjedzie na indywidualne mobilności edukacyjne do Hiszpanii (Valladolid), gdzie to historyczne miasto zostanie wykorzystane jako narzędzie pedagogiczne w nauczaniu kompetencji kluczowych: podstaw języka hiszpańskiego, umiejętności cyfrowych oraz umiejętności miękkich.
Zagraniczni partnerzy projektu:
- FUNDACION PARA LA DIFUSION DE LA LENGUA Y CULTURA ESPAÑOLA z Valladolid w Hiszpanii www.fundacionlengua.es
- European Academy of Creativity z Barcelony w Hiszpanii www.eacbarcelona.eu
- CENTRO DE EDUCACIÓN DE PERSONAS ADULTAS TELDE CASCO z Gran Canarii w Hiszpanii www.cepateldecasco.com
- EC Dublin English Language School z Dublina w Irlandii www.ecenglish.com/en/schoollocations/ireland/english-for-adults-dublin